Digital transformation of machine documentation with QR code technology

 

Key Points:

  • Digital Spare Parts Catalogue (3D-PDF): Offers a modern and intuitive interactive representation of the product range. Enables precise identification and ordering of required spare parts.
  • Digital Machine Documentation with QR Codes: Simplifies access and provides more efficient availability of up-to-date information for optimal operation and maintenance of the machines.

Advantages of QR Code Technology:

  • Quick Acces: Users can instantly access the required documents by simply scanning with a smartphone.
  • Always Up to Date: Digital availability ensures that documentation is always kept current.
  • Cost Savings: Eliminates the need for paper-based documentation, saving both costs and resources.

Use Cases:

  • Operating Instructions: Direct access to user manuals and maintenance guidelines right at the machine
  • Spare Parts Lists: Quick access to information on components and their order numbers.
  • Assembly Manuels: Detailed visual step-by-step guides for correct assembly.

Accessing the Digital Documentation:

  1. Scan: Users can open the link to the digital documentation by scanning with a smartphone.
  2. Retrieve: The required information (e.g. operating manuals or spare parts lists) is displayed immediately.
  3. Offline Use: Even without an internet connection, users can access the saved documents.

 Conclusion:

  • Optimized Availability: Users can access documentation anytime and from anywhere.
  • Increased Efficiency: Faster access to information saves time and improves productivity.
  • Sustainability: Paperless documentation significantly reduces printing and distribution costs.
    The environmental goal of “paper reduction” in accordance with ISO 14001 can be supported through digital documentation – a small but meaningful contribution to environmental protection.

Outlook and Next Steps:

The digital machine documentation and the 3D PDF-based spare parts catalogue are just the beginning.
Exciting plans are already in place for further development to provide customers with even better service.

Firmenkontakt und Herausgeber der Meldung:

Krifft & Zipsner GmbH
Industriestraße 4
57520 Steinebach
Telefon: +49 (2747) 9240-0
Telefax: +49 (2747) 9240-45
http://www.krifft-zipsner.de

Ansprechpartner:
Florian Nitschke
Leitung Produktmanagement
Telefon: +49 2747 924024
E-Mail: florian.nitschke@krifft-zipsner.de
Für die oben stehende Story ist allein der jeweils angegebene Herausgeber (siehe Firmenkontakt oben) verantwortlich. Dieser ist in der Regel auch Urheber des Pressetextes, sowie der angehängten Bild-, Ton-, Video-, Medien- und Informationsmaterialien. Die United News Network GmbH übernimmt keine Haftung für die Korrektheit oder Vollständigkeit der dargestellten Meldung. Auch bei Übertragungsfehlern oder anderen Störungen haftet sie nur im Fall von Vorsatz oder grober Fahrlässigkeit. Die Nutzung von hier archivierten Informationen zur Eigeninformation und redaktionellen Weiterverarbeitung ist in der Regel kostenfrei. Bitte klären Sie vor einer Weiterverwendung urheberrechtliche Fragen mit dem angegebenen Herausgeber. Eine systematische Speicherung dieser Daten sowie die Verwendung auch von Teilen dieses Datenbankwerks sind nur mit schriftlicher Genehmigung durch die United News Network GmbH gestattet.

counterpixel